Ekstra utfordringer for unge med kronisk sykdom

ME-foreldrene

Toni Bernhard Toni Bernhard

Gjennom alle de årene jeg har skrevet om kronisk smerte og sykdom, har jeg sett at unge mennesker møter flere ekstra utfordringer, særlig når sykdommen deres er usynlig. (Dette er snarere regelen enn unntaket.) Denne artikkelen fokuserer på de yngste, selv om noen av momentene gjelder folk i alle aldre, avhengig av situasjonen deres.

Artikkelen ble først publisert 4. mars 2014 i Turning Straw Into Gold. Skrevet av Toni Bernhard, tidligere jussprofessor, nå forfatter. Du kan lese mer om Toni under artikkelen.

Toni 11. Unge mennesker blir behandlet som om sykdommen deres umulig kan være kronisk
Jeg innrømmer at før jeg selv ble kronisk syk, trodde jeg at alle unge – i hvert fall de under 40 – enten var friske (bortsett fra en og annen forkjølelse og influensa), eller hadde en dødelig sykdom. Jeg hadde ingen anelse om at millioner av unge hver dag lever med kronisk sykdom. De…

View original post 2 434 more words

Legg igjen en kommentar

